Juliol 2010. El callejón de los milagros

EL CALLEJÓN DE LOS MILAGROS
Naghib Mahfuz
Col·lecció Las Otras culturas
Ed. Alcor
Origen: Biblioteca pública

De vegades em forço a que m'agradi algun autor, suposo que per alguna idea preconcebuda que en tinc, i no acabo de lograr que m'agradin les seves obres, bastant destacable és la meva insistència sobretot amb en Terenci Moix i n'Orhan Pamuk. Aquest llibre, però, és un triomf per mi després d'haver intentat llegir "Hijos de nuestro barrio" i no haver-ho aconseguit. Havia llegit d'altres llibres com "Akhenaton" i "Rhadopis. Una cortesana del Antiguo Egipto", però no em van semblar cap meravella.

Però aquest llibre em va acompanyar al viatge a Egipte d'aquest any on, tot i que no vaig tenir gaire ocasió de llegir, vaig saborejar-lo infinitament i, després d'haver visitat el barri islàmic de Cairo, vaig acabar-lo en tornar del viatge recordant cada sensació d'aquest barri descobert de nou en aquest viatge. Tot i que es situa durant la segona guerra mundial, els personatges són d'una vigència captivadora i la profunda descripcio de l'univers proper del "Callejón Midaq" es repeteix en cadascuna de les fotos que vam fer en aquest barri islàmic, una vertadera joia per descobrir en aquesta ciutat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Cada comentari és un motiu més per continuar amb aquest bloc. Siguin benvinguts!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...