Sant Jordi 2013


El que hi ha a la meva tauleta
Arriscant-me a ser repetitiva: m'encanta la diada de Sant Jordi. A part de ser el meu aniversari, representa la festa de la cultura i de l'amor, per què no? Saber que em regalaran un o varis llibres fa que sigui un dia d'allò més especial. Així, us deixo la foto del que hi ha ara al damunt de la meva tauleta de nit. Són els meus tresors més valuosos!

Els qui em coneixeu o seguiu imaginareu que cadascun d'aquests llibres té un significat, que no ha arribat a mi per casualitat i és que m'encanta que em recomanin llibres i aquest és un petit homenatge a aquells que tenen la paciència d'orientar-me. El rànking  (i no pas necessàriament en aquest ordre) queda composat per:


  1. Léon l'Africain: a punt d'acabar-lo, la primera novela que logro llegir en francès i recomanada fervorosament per Pablo, Lux Lisbon i Jordi, grandíssims lectors. Ja us avanço que l'opinió serà ben diferent de Samarcanda...
  2. Paul Bowles, el recluso de Tánger: el regal de Sant Jordi del meu company, ell sap millor que ningú quin dels llibres de l'extensa llista d'espera que sempre tinc em sorprendrà. Recomanat per l'Anabel, amb qui segur que gaudiré comentant el llibre. Aquest altre llibre de Mohamed Chukri té tots els ingredients per durar ben poc a la meva tauleta...
  3. Déjala que caiga: estic una mica recorrent amb Bowles, crec. Aquest és a la tauleta fa temps, recomanat per la Marta, està esperant "el moment adequat". És un mimetisme amb el que sempre em passa amb la ciutat de Tànger, on es situa la historia, que sempre m'agafa cansada o en mal moment per gaudir-la. Tanmateix, sé que m'agradarà. Bowles és Bowles.
  4. Els desorientats: ostres, veig que també estic recorrent amb Amin Maalouf... és que vaig d'un extrem a l'altre. Els culpables, però, són els meus cunyats, que tant atabalar amb aquest autor, els ha faltat temps per comprar-ne el darrer que ha publicat. En tinc molt bones referències de Lux Lisbon.
  5. El contador de historias: vaig llegir el deliciós Cuentos de Sidi Baqur i, com qui no vol la cosa, en el darrer dels seus capítols el seu autor deixa anar discretament les seves referències literàries en reculls de contes... la Bíblia, l'Alcorà, les Mil i una nits... i el Contador de Historias. De cop penso: però aquest llibre no el tinc a la prestatgeria? Ni idea de com hi va arribar, però benvigut sigui!
  6. La meva nova llanterna frontal: regal que m'ha fet el meu company pel meu sant. La meva mare ara mateix encara pensa que no entén perquè en vull una si no faig epeleologia... i ara mateix també en Pablo deu estar rient perquè ell és l'únic culpable que tingui ara exactament aquest model de frontal.
  7. Michelin 742: aquest és vell i tronat, però és el meu company inseparable de somnis. Va allà on jo vaig, no és el mateix dibuixar les rutes sobre Google Maps que visualitzar-les sobre aquest inmens i poc pràctic exemplar.
En fi... Ja veieu de què parlaré els propers mesos.


6 comentaris:

  1. Ostres, quina pila de llibres :) realment impressionant...vigila no et caiguin sobre mentre dorms!!! jajaja

    És curiós, "El contador de historias" el vaig tenir a les mans i finalment el vaig descartar...ara veig que em vaig equivocar, i més venint de l'autor de "Dímelo con un tango" que tan em va emocionar (ara ha viatjat a Sevilla, que li he passat a un amic igualment apassionat per la lectura i el Marroc.....). Quan acabi amb Muerte en Persia (regal gairebé de Sant Jordi) i Taxi (que em vas recomanar)em posaré amb els Contes de Sidi Baqur :)

    Si si, Amin Maloouf em té el cor robat i anar a una conferència seva és com quan vaig tenir l'ocasió d'anar a escoltar a Saramago...les paraules et recorren la columna vertebral i tots els nervis, tanta saviesa, experiencia i autenticitat en les seves paraules.... però no no, no m'he llegit encara "Els desorientats", jejeje, vull que sigui en un moment que tingui més temps i més relaxada.....el vull saborejar. Els teus cunyats ja se l'han llegit ja ???

    I dos dubtes: la teva llenterna frontal té a veure amb la lectura? llegeixes a les fosques i t'has fet amb una per no molestar al company mentre dorm? jejejeje
    I l'altre....si tens el Michelin 742 tan a prop, per quan la propera aventura marroquina? què toca ara?

    una forta abraçada

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Lux!

      Doncs pensa que per fer la foto encara vaig buidar la tauleta del que no estava directament relacionat amb Sant Jordi... El meu company diu que "amenaça ruina"...

      Els meus cunyats ni se l'han llegit ni crec que ho facin, ells són uns grans lectors, però els nostres gustos són molt diferents. Així doncs, encara té més mèrit el regal, han pensat ben bé alguna cosa "per mi".

      La llanterna frontal, efectivament, és per llegir al llit, però no pas a casa, que ja tinc una llum de tauleta que va prou bé. Al meu company no li molesta el més mínim ;-) La frontal és per quan vas de vacances i no hi ha llum de lectura als allotjaments o quan vas de camping... Va ser una idea genial que em va enseenyar el meu amic Pablo. A més, aquest model de llanterna és genial perquè la cinta de subjecció és retràctil i, realment, la llanterna sencera és poc més del tamany d'una nou...

      I el Michelin..... jeje. La propera incrusió es just quan els nens acabin el cole. Què toca?? Mooooooooooolta muntanya. Ja t'explicaré.

      Una abraçada!

      Elimina
  2. Magnífica provisión de fondos literarios, Montse. "El contador de Historias" lo tengo en espera desde hace tiempo, esperando el momento adecuado, pero creo que éste ha llegado, y en cuanto termine el actual (otra novela negra escandinava, como no), va a ser el siguiente. En cuanto a lo de la linterna, si Lux se pregunta la razón de ser, está claro que nunca ha intentado leer en una habitación iluminada por el raquítico destello de una anémica bombilla de 40 w, embutida en una tulipa roja, para mas inri. Y ese en el mejor de los casos, je je.
    Un abrazo

    ResponElimina
    Respostes
    1. Pues ya me contarás qué tal "El contador de historias", en mi caso va para largo...
      Y lo de la linterna, a tu supósito de lámpara hay que añadirle que la bombilla sea roja o verde, como en ijoukak, jeje.

      Elimina
  3. Sempre va bé tenir uns bons llibres a la re-càmera per a gaudir!

    ResponElimina

Cada comentari és un motiu més per continuar amb aquest bloc. Siguin benvinguts!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...